nrg במות הרמה

תקנות עבודה בגובה

NRG במות הרמה בע”מ, מעבירה מגוון קורסים לעבודה בגובה, הקורסים מועברים על ידי ​מיטב המדריכים בתחום,

המדריכים הינם מורשים מטעם משרד התמ”ת להעברת הכשרות מקצועיות וביניהן אף ריענון לתעודות קיימות.

ההכשרה מתבצעת הן לקבוצות והן ליחידים תוך הקפדה על כללי הזהירות הדרושים לעבודה בגובה.

ההרצאות מועברות באולם הרצאות אשר צמוד למשרדי החברה, כמו כן ניתן אף לקבל הדרכה באתר הלקוח.

בתום ההכשרה החברה דואגת להנפקת התעודות ואספקתם לעובדים.

ע”פ תקנות הבטיחות בעבודה (עבודה בגובה) התשס”ז 2007, אשר נכנסה לתוקף ב (08/11/11).

כל העוסקים בעבודה הדורשת מהעובד להיות בגובה העולה על 2 מטרים ובמקום בו קיימת סכנת נפילה,

מחויב בחוק בהדרכה והכשרה לקבלת תעודת מוסמך לעובד בגובה. ​

 

תקנות עבודה בגובה

בחודש נובמבר 2008 נכנסו לתוקפם לראשונה בישראל מגוון רחב של תקנות הקשורות לבטיחות בעבודה בגובה – “התקנה לבטיחות בעבודה בגובה – התשנ”ז” בתקנה זו מסדירים על פי חוק כיצד יש לגשת אל עבודות המתבצעות בגובה באופן בטיחותי והתייחסות אל מעסיקים ועובדים בפרט. חשוב לציין כי תקנות אלו מחייבות מעסיקים ועובדים על פי חוק ואנו רואים חשיבות רבה לתקנות אלו לשם שמירה על בטיחות העובדים, האתר והעוברים ושבים. אנחנו מאמינים שיש לכם לא מעט שאלות אודות תקנות עבודה בגובה – אנחנו פה לעשות לכם מעט סדר.

עושים סדר: מה היא עבודה בגובה?

עבודה בגובה הפכה בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מן העולם בו אנו חיים, דרך עבודה הנעשית בגובה ניתן לבצע מגוון רחב של מלאכות בצורה מקצועית, מיומנת ובמהירות רבה. על פי חוק אנחנו למדים כי כל מי שבצע עבודות בגובה צריך להיות בעל אישור לעבודה בגובה. נוסח התקנה לבטיחות בגובה טוען כי כל עבודה בה לוקח חלק פועל אשר עשוי ליפול לעומק העולה על 2 מטר, מלאכה אשר דורשת הטיית הגוף מעבר ל-45 מעלות מהמעקה ו/או לחילופין עבודות המתבצעות מתוך מתקני הרמה, סלי הרמה ו/או פיגום נקראת עבודה הנעשית בגובה.

לפי הנוסח כל עובדים אלו נדרשים בהדרכת עובדים מקצועית באמצעות מדריך עבודה בגובה ייעודי לשם חידוד נהלים, מניעת סכנות והבנת המלאכה כנדרש. כמו כן על המעסיק לדאוג לעובדים באתר ולעוברים ושבים סביב האתר לתנאי עבודה איכותיים ובטיחותיים לשם מניעת סכנות.

מה הן דרישות החוק לעבודה בגובה?

אתם עומדים לקראת עבודה בגובה ואתם תוהים מה הם דרישות החוק לביצוע המלאכה. אנחנו למדים כי התקנה לבטיחות בעבדוה (“התקנה לבטיחות בעבודה בגובה – התשנ”ז”) מסדירה בצורה נרחבת את הדרישות השונות בכל הקשור לעבודה בגובה. בין הפרמטרים בחוק אנחנו רואים:

  • הדרכה והכשרה – בראש ובראשונה כל אדם אשר מבצע עבודות בגובה צריך לעבור הדרכה מקיפה בתחום העבודה בגובה. ההדרכה צריכה להיעשות על ידי “מדריך עבודה בגובה” המחזיק בכל ההיתרים הרלוונטיים וההסמכות לביצוע ההדרכה. לאחר ביצוע ההדרכה יש לקבל אישור ממשרד התמ”ת לעבודה בגובה.
  • בטיחות כערך עליון – החוק מסתכל על בטיחות כערך עליון, לכן כאשר אנחנו עובדים בגובה יש להשתמש בציוד מיגון ואבטחה כנדרש לפי הנלמד במהלך ההדרכה ולפי התקנות הרלוונטיות.
  • מעקב אחר דרישות התקנה – יש לקרוא את “התקנה לבטיחות בעבודה בגובה התשנ”ז” ולבצע בצורה מסודרת את כל התקנות המפורטות.

כיצד למנוע ריבוי תאונות?

אנו מאמינים שיצא לכם לא פעם בשנים האחרונות לשמוע על מקרים בהם פועלים נופלים מפיגומים ו/או מגבהים שונים. חשוב לציין כי לרוב מקרים אלו קורים כתוצאה מהיעדר הדרכה לעבודה בגובה ואף ניהול לא מקצועי באתר – החל מתכנון השטח בצורה נכונה, סכנות, בעיות שצפו במהלך העבודה, חוסר ערנות ולעיתים גם מטעויות אנוש. דרך הדרכה נכונה ניתן לצמצם סכנות רבות אשר עשויות לא פעם לעלות גם בחיים. לכן כאשר אנחנו עובדים בגובה אנחנו נרצה לנהל את העבודה בצורה נכונה וחכמה כאשר כל אחד מן העובדים יודע מה הן המשימות שלנו, יודע שהציוד איתו הוא עובד הינו ציוד תקין וניתן להתחיל איתו יום עבודה וסביבת העבודה הינה סביבת עבודה מאפשרת יחד עם כל אמצעי המיגון הרלוונטיים.

החיים חשובים יותר מכל דבר אחר ולכן אנו רואים חשיבות בהדרכה נכונה של עבודה בגובה עם חברה המתמחה בהדרכות – חברה זו תדע לאפיין יחד איתכם את הצרכים שלכם, לנצל את הניסיון שלה בעולם העבודות בגובה, לתת מגוון רחב של טיפים וכלים אשר יהפכו את העבודה למהירה ואיכותית יותר אך באותה הנשימה לבטוחה הרבה יותר.

בשנים האחרונות אנו רואים שנוספו תקנות עבודה בגובה חדשות לאחר מקרים רבים בהם אירעו תאונות שעלו לא פעם גם במוות שהיה יכול להימנע מראש. תקנות אלו נועדו להגן על העובדים באתר, לעגן בצורה מסודרת את העבודה בשטח, לחייב את העובדים בנהלים וליצור סביבת עבודה נוחה ובטיחותית.

מה החשיבות של ביצוע הדרכה לעבודה בגובה?

כפי שכבר הבנתם ישנה חשיבות רבה בכל הקשור לעבודה בגובה, איננו מדברים רק על התקנות ועל הפן המשפטי והחוקי אלא על החיים שלכם. אנחנו רואים חשיבות רבה בעבודה עם חברה המתמחה בעבודה בגובה אשר תדע לתת עבורנו מעטפת מלאה. ריכזנו עבורכם מספר נקודות שיעזרו לכם לדעת שאתם בוחרים בחברה הנכונה עבורכם:

  • ניסיון לצד ותק – בראש ובראשונה אנחנו נרצה לבדוק שהחברה שאיתה אנחנו עובדים הינה חברה בעלת ניסיון לצד ותק בעולמות העבודה בגובה. חברה זו תדע לאפיין את הצרכים שלנו, להשתמש בניסיון אותה צברה במרוצת השנים ולהעניק לנו את הטוב ביותר.
  • מוניטין – אין מן הנמנע כי חברה אשר צברה לעצמה ניסיון לצד ותק בתחום צברה גם מוניטין, אנחנו נרצה לעבוד עם חברה בעלת מוניטין חיובי. המוניטין החיובי מושפע לא מעט מהדרכות מוצלחות שנעשו על ידי החברה.
  • מדריכים מורשים מטעם משרד התמ”ת – אנחנו נרצה לבדוק שכל המדריכים של החברה הינם מדריכים מנוסים אשר עובדים עם כל האישורים הרלוונטיים. על המדריכים להיות מורשים מטעם משרד התמ”ת להעברת הכשרות מקצועיות. בונוס: אצלנו בNRG המדריכים מוכשרים גם בריענון לתעודות קיימות (מה שהופך אותנו לבחירתם הטבעית של בעלי מקצוע רבים).
  • מעטפת מלאה לאורך כל הדרך – אנחנו נרצה לבדוק שאנחנו מקבלים מעטפת מלאה ובתום ההכשרה החברה דואגת להנפקת התעודות ואספקתם לעובדים. כמו כן כי המדריכים ואנשי המקצוע יהיו זמינים בכל עת לכל שאלה הקשורה לנושא הבטיחות בעבודה בגובה. אנחנו לא מדברים פה רק על “הדרכה” שהיא חובה מבחינה חוקית אלא על הדרכה שיכולה להציל את החיים שלכם ושל הסובבים אתכם.

חברת NRG (מקבוצת תפוז)בע”מ הינה אחת מן החברות המובילות בישראל ומתמחה בכל הקשור לעולם העבודות בגובה. החברה מעבירה מגוון רחב של קורסים לעבודה בגובה אשר מועברים על ידי אנשי המקצוע המובילים בתחומם בארץ. כל המדריכים של החברה הינם מדריכים אשר מחזיקים בכל האישורים הרלוונטיים ומורשים מטעם משרד התמ”ת בכל הקשור להעברת הכשרות מקצועיות ואף מתן ריענון לתעודות קיימות.

בNRG  רואים את עניין הביטחון ברצינות רבה ומבצעים את ההכשרות ליחידים ולקבוצות מרוכזות תוך כדי הקפדה על כללי הזהירות הדרושים לעבודה בגובה תוך כדי שאנחנו מציידים אותם בארסנל של כלים שיעזור להם לשמור על עצמם ולבצע את המלאכה בצורה טובה יותר.

כל ההדרכות מתבצעות באולם הרצאות ייעודי, אך יחד עם זאת ניתן לקבל הדרכה גם באתר הלקוח – כך אנשי המקצוע והמדריכים שלנו יוכלו בזמן אמת לסקור את האתר בו אתם נמצאים, לחפש את “הסכנות” הטמונות בו ולהעביר הכשרה מקצועית ומממוקדת.

האם לאחר סיום ההדרכה בהצלחה יכול העובד לעבוד בשטח?

נפגשתם עם המדריכים המובילים של NRG ונגעתם בכל החוקים והתקנות הרלוונטיות לעבודה בגובה. עכשיו השאלה הנשאלת היא – “האם אפשר להתחיל לעבוד בשטח?” לאחר סיום ההדרכה בהצלחה יקבל העובד תעודה ואישור רלוונטי אשר מסמיך אותו לעבוד בעבודות גובה. האישור ינתן לרוב לתקופה של שנתיים שבה תתקיים תקופת ההסמכה של העובד. לאחר תקופת ההסמכה על העובד לעבור קורס “ריענון” (אותו ניתן לעשות יחד איתנו בNRG) על מנת לקבל הסמכה נוספת לעבודה בעבודות הנעשות בגובה.

כיצד בטיחות ומיגון אישי יכולים למנוע תאונות?

כפי שכבר הצלחתם להבין ונדבר על כך לא מעט גם בהדרכות שלנו, בטיחות באתר בו אתם עובדים מונעת אסון. בין אם אסון פרטי שלכם שיכול היה להימנע או רשלנות שהייתה גורמת לאסון בסביבת האתר ופוגעת בעובדי האתר ובעוברים והשבים. על מנת לשמור על בטיחות באתר אנחנו רואים את החשיבות בשימוש בציוד הגנה אישית מפני תאונות במהלך העבודה. על פי חוק ציוד מיגון אישי הינו ציוד אשר חובה להינתן לכל עובד העובד בגובה וצריכה להיות מסופקת על ידי מנהל העבודה. בין הציוד אותו אתם צריכים לקבל אנו רואים – כובע מגן העומד בכל התקנים הרלוונטיים, נעליים נוגדי החלקה, רתמת בטיחות תקינה ואף לדאוג לאמצעי קשירה לחיבור בין רתמת הבטיחות לבין נקודת עגינה, חבלי סנפלינג ייעודיים.

חשוב לציין, ללא ציוד הגנה אישית אסור על העובד לעלות לגובה ולבצע את עבודתו. אם נתבקשתם לבצע עבודה ללא מיגון אישי הרי שמדובר במחדל של ממש ואנחנו מבקשים ממכם לסרב בכל תורף. כמו כן, לא לשכוח שעל כל העובדים המבצעים את המלאכות בגובה להיות עם אישור עבודה בגובה תקף – אין אפשרות לעבוד ללא אישור זה.

האם כל אחד יכול לעבוד בגובה?

עבודה בגובה מתבצעת במגוון רחב של מלאכות, אנשים רבים תוהים האם כל אחד יכול לעבוד בגובה או שמא יש צורך בהדרכות והכשרות רלוונטיות. על מנת שעובדים יעמדו בחוק עבודה בגובה בהתאם לתקנות עבודה בגובה עליהם לעבור מגוון רחב של הכשרות ולהחזיק בתעודה המאשרת להם לעבוד בגובה. בין היתר עליהם לעבוד בעבודות הבאות: עבודות בניין על פיגומים, עבודות המתבצעות יחד עם מנוף ו/או מעלית הרמה, עבודות צביעה, עבודות ניקיון, גיזום, איטום ועוד.

תקנות הבטיחות בעבודה (עבודה בגובה) התשס”ז-2007

לפי תקנות הבטיחות בעבודה (עבודה בגובה) התשס”ז 2007 (ההוראות נכנסו לתוקפן בנובמבר 2011) כל העובדים בעבודה הדורשת מהעובד להיות בגובה של מעל 2 מטרים ובמקום בו קיימת סכנת נפילה מחויב בחוק הדרכה והכשרה לקבלת תעודת מוסמך לעבודה בגובה.

מהן התקנות לעבודה בגובה עם במות הרמה?

במות הרמה הינם חלק בלתי נפרד מן עולם העבודה בגובה. הלכה למעשה במות אלו עומדות בצורה איתנה בנושא תקנות עבודה בגובה במות הרמה. במת הרמה נחשבת לפתרון נפוץ ויעיל לשם עבודה בגובה במגוון רחב של תחומים. באמצעות במות הרמה אלו אנחנו יכולים להגיע אל גבהים שונים בצורה מקצועית, מהירה ובטיחותית. כיום אנחנו רואים מגוון רחב של במות הרמה באיכויות, גדלים ופונקציונאליות משתנה – הן ברמת הגודל, משקלי ההעמסה הרלוונטיים, הגובה ואף לעיתים אנחנו רואים הבדל גם ביכולות השיפוע.

אנחנו רואים שימוש מתמשך בבמות אלו במגוון רחב של תעשיות, לרבות תעשיית הבנייה, שינוע סחורות, תחזוקת מבנים, ביצוע עבודות תשתית וחשמל בגובה, הרמת כלים וציוד, הובלות ועוד. במות אלו שמות את הבטיחות במרכז ונחשבות בטוחות לשימוש, יחד עם זאת יש להפעיל אותן אך ורק עם עובד המחזיק באישור עבודה בגובה. כמו כן ניתן להתאים אותה בהתאמה אישית לצרכים שלנו, להגיע לגובה תוך מספר שניות, ליהנות מעבודה שקטה וירוקה וממנגנון חשמלי איכותני.

בנוסף לפתרונות ההדרכה של חברת NRG כיום ניתן למצוא מגוון רחב של במות הרמה איכותיות העומדות בכל תווי התקן המחמירים המוכנים לשימוש באתר שלכם.

עבודה בגובה – NRG ISRAEL

מחפשים דרך בטוחה לעבודה בגובה?

חיגו אלינו 052-5252211
ותהנו משירות ללא תחרות

פרויקטים

צריכים עזרה?